Reklame

Jesu li vaše mame isprobale čudesne proizvode za čišćenje koje je dovoljno poprskati po površini i laganim pokretom krpom prljavština nestaje? I djeluju li? Mislim da svatko vidi da oglašivači često pretjeruju kako bi prodali svoj proizvod.

Jeste li sami kad poželjeli ili kupili proizvod s reklame, a da vam zapravo i nije bio potreban? Vjerujem da nema osobe koja nije bila u toj situaciji. Zašto nam se to događa?

Jeste li ikada primijetili da nas raklama zapravo uvjerava da nismo uspješni u životu ako nemamo određeni proizvod? Jeste li ikada primijetili da nas reklama uvjerava da je ono što već imamo ružno, zastarjelo ili glupo? Prisjetimo se reklame o inteligentnim kućanskim aparatima. Ona nas time zapravo upozorava da su naša stara dobra perilica rublja, naš hladnjak, štednjak i televizor neinteligentni (glupi) i da bismo ih trebali zamijeniti pametnijima. Nagovara nas da se stidimo onoga što imamo (iako nam sasvim dobro služi) i da hitno kupimo novo. Dakle, ogalašivači djeluju na naše osjećaje. Ali ako smo ovoga svjesni, hoćemo li nasjesti njihovim nagovaranjima?

Vjerujem da biste se mogli prisjetiti mnogih izvrsnih reklama koje reklamiraju nezdrave proizvode (čips, gazirana pića, pivo, cigarete…). Opet pitanje – trebamo li se poslužiti vlastitom glavom i promisliti prije no što odemo u trgovinu i kupimo neki od tih proizvoda? Hoće li sjajni osmjesi, vedra glazba, lijepe djevojke doista zasjeniti istinu koju znamo o tim proizvodima?

O reklamama koje se koriste neprimjerenim sadržajima, mislim da nije potrebno previše govoriti.

Evo sada i zadatka za vas –  pažljivo pratite reklame i pokušajte naći primjere za:
a) najduhovitije reklame
b) najmodernije reklame
c) reklame u kojima se pretjeruje
d) najagresivnije reklame
e) reklame nezdravih proizvoda
f) najneprimjerenije reklame
g) najmaštovitije reklame
h) reklame sa zgodnim jezičnim igrama